Köpvillkor HORECA
Brill & Co levererar till barer- och restauranger i hela Sverige. Här är våra köp- och leveransvillkor för dig som HORECA-kund.
Beställning
Beställning till Brill & Co görs med fördel direkt på hemsidan eller med hjälp av din personliga säljare. Behöver du hjälp med din order kan du kontakta säljavdelningen via gruppnummer 08-691 65 70 eller e-post: order@brill.se.
Leveransvillkor
Beställning måste läggas före varje restaurangs tilldelade orderstoppstid. Fri leverans vid beställning av minst 10 kolli där ett fat räknas som tre kollin. Vid beställning under angivet kollikrav tillkommer en fraktkostnad på 40 kr per understigande kolli. För stålfat ingår upphämtning av tomfat i samband med leverans. Om Kund begär returtagning av tomfat utan samtidig leverans utgår en fraktkostnad om 400 kr. Inför helgdagar som infaller under mån-fre gäller ofta speciella utkörningsscheman med tidigarelagda leveransdagar och orderstopp. Om du är osäker, kontakta säljavdelningen i god tid på 08-691 65 70 så kommer de kunna hjälpa dig.
Priser och betalningsvillkor
Samtliga priser är exklusive moms. Betalningsvillkor 10 dagar netto. Dröjsmålsränta 20%. Reservation för prisfel.
Hållbarhet på produkterna
Vårt mål är att flaskor och burkar som säljs via webben ska ha minst två månader till bäst före-datum. För fat gäller minst en månad till bäst före-datum. Vissa undantag gäller för utförsäljningar pga kortare datum, samt för lagringsbara produkter som vi bedömer håller bra, och kanske till och med blir ännu bättre, även efter bäst före-datum.
Reklamation
Behöver du reklamera en produkt? Kontakta din säljare eller kontakta säljavdelningen via gruppnummer: 08-691 65 70 eller e-post: order@brill.se.
Allmänna villkor
Våra allmänna villkor hittar du här.